Top 6 # Zoom Trong Excel 2003 Xem Nhiều Nhất, Mới Nhất 5/2023 # Top Trend | Trucbachconcert.com

Zoom In/Out In Excel 2010

Trong Word, Outlook, PowerPoint hay Excel, trên thanh trạng thái, nhấp vào zoom trượt .

Trượt để thiết lập tỷ lệ zoom mà bạn muốn. Nhấp vào – hoặc + nút để phóng to trong từng bước từng bước.

Lưu ý: Trong Outlook, zoom trượt zoom chỉ nội dung trong Reading Pane.

Bạn có thể chọn bao nhiêu của một tài liệu, thuyết trình, hoặc bảng tính bạn xem trên màn hình.

trong Word

Làm một điều trong số sau đây:

Trên Xem tab, trong Phóng nhóm, nhấp Một trang , hai trang , hoặc trang Width .

trong PowerPoint

Làm một điều trong số sau đây:

trong Excel

Làm một điều trong số sau đây:

trong Outlook

Trong zoom hộp thoại, nhập một tỷ lệ phần trăm hoặc chọn bất kỳ các thiết lập khác mà bạn muốn.

trong Word

Để lưu một khung cảnh zoom đặc biệt với tài liệu hoặc mẫu của bạn để nó luôn mở với khung cảnh zoom, bạn phải thực hiện thay đổi trong tài liệu hoặc mẫu đầu tiên. Đó có thể đơn giản như thêm và xóa một ký tự (hoặc một không gian duy nhất).

Mở tài liệu hoặc mẫu mà bạn muốn lưu với một khung cảnh zoom cụ thể.

Chọn các thiết lập mà bạn muốn.

Thêm và xóa một ký tự đơn trong tài liệu hoặc mẫu.

Nhấn Save .

Phím tắt: Ctrl + S

Trong PowerPoint hay Excel

Mở trình bày hoặc bảng tính mà bạn muốn lưu với một khung cảnh zoom cụ thể.

Chọn các thiết lập mà bạn muốn.

Nhấn Save .

Phím tắt: Ctrl + S

Bạn có thể chọn bao nhiêu của một tài liệu, thuyết trình, hoặc bảng tính bạn xem trên màn hình.

trong Word

Làm một điều trong số sau đây:

Trên Xem tab, trong Phóng nhóm, nhấp Một trang , hai trang , hoặc trang Width .

trong PowerPoint

Làm một điều trong số sau đây:

trong Excel

Làm một điều trong số sau đây:

trong Outlook

Trong zoom hộp thoại, nhập một tỷ lệ phần trăm hoặc chọn bất kỳ các thiết lập khác mà bạn muốn.

trong Word

Để lưu một khung cảnh zoom đặc biệt với tài liệu hoặc mẫu để các tài liệu hoặc mẫu luôn mở với khung cảnh zoom, bạn phải thực hiện thay đổi trong tài liệu hoặc mẫu đầu tiên. Thêm và xóa một không gian duy nhất là tất cả những gì là cần thiết để đảm bảo các tài liệu hoặc mẫu được biên tập và các thiết lập được lưu.

Mở tài liệu hoặc mẫu mà bạn muốn lưu với một khung cảnh zoom cụ thể.

Chọn các thiết lập mà bạn muốn.

Thêm và xóa một không gian duy nhất trong tài liệu hoặc mẫu.

Nhấp vào Microsoft Office Button , sau đó nhấn Save .

Trong PowerPoint hay Excel

Mở trình bày hoặc bảng tính mà bạn muốn lưu với một khung cảnh zoom cụ thể.

Chọn các thiết lập mà bạn muốn.

Nhấp vào Microsoft Office Button , sau đó nhấn Save .

Một khi bạn đã thực hiện phóng to ở trên dữ liệu, bạn có thể nhấp vào 100% nút trong zoom phần của dải ruy băng để trở về cửa sổ bình thường có kích thước.

Bạn có cần in từ bảng tính của bạn, nhưng bạn chỉ muốn in một số dữ liệu? Nhấn vào đây để tìm hiểu về những thay đổi mà bạn cần phải thực hiện trên menu Print để bạn chỉ in các tế bào mà bạn đã chọn.

Disclaimer: Hầu hết các trang trên internet bao gồm các liên kết liên kết, trong đó có một số trên trang web này.

Tải 200 Excel Phím tắt

Vượt qua 200 phím tắt Excel cho Windows và Mac trong một PDF tiện dụng.

Hi – Tôi Dave Bruns, và tôi chạy Exceljet với vợ tôi, Lisa. Mục tiêu của chúng tôi là để giúp bạn làm việc nhanh hơn trong Excel. Chúng tôi createshort video, và các ví dụ rõ ràng về công thức, chức năng, bảng tổng hợp, định dạng có điều kiện, và chúng tôi hơn.

Excel Phóng lệnh

Lệnh zoom Excel thay đổi quy mô một bảng tính được xem bằng điện tử. Điều này không thay đổi các đặc điểm cơ bản của bảng tính của bạn, và do đó, một bản in của bảng tính sẽ vẫn như cũ, không phụ thuộc vào mức độ phóng được chọn.

Excel Phóng menu

Excel zoom tùy chọn nằm trong ‘Phóng to’ nhóm trong Xem tab của Ribbon Excel.

Chọn tùy chọn zoom gây các tùy chọn zoom hộp thoại bật lên. Hộp thoại này cung cấp cho bạn tùy chọn để chọn một phóng bộ (ví dụ như 200%, 400%, vv), hoặc chỉ định một độ phóng đại của riêng bạn.

Hộp thoại Zoom cũng cung cấp cho bạn tùy chọn để phóng to để lựa chọn (tức là để điều chỉnh quy mô zoom để phù hợp với các tế bào hiện đang được chọn trong giao diện hiện hành).

Các phím tắt cho một số các tùy chọn này được trình bày trên các dải ruy băng Excel. Ví dụ, bạn có thể trở lại kích thước ban đầu của bảng tính với một nhấp chuột duy nhất của 100% zoom biểu tượng, hoặc bạn có thể zoom vào dãy được chọn hiện tại của các tế bào với một nhấp chuột duy nhất của Phóng to Selection biểu tượng.

Excel Zoom để hiển thị tên Ranges

Nếu bạn phóng to bảng tính Excel của bạn xuống dưới 40%, Excel sẽ tự động hiển thị tất cả các dãy tên của bạn, như thể hiện trong hình trên bên trái.

Điều này có thể hữu ích để giúp bạn theo dõi các phạm vi có tên trong bảng tính của bạn.

Excel Phóng Keyboard Shortcut

Nếu, bất cứ lúc nào, bạn muốn nhanh chóng truy cập vào hộp thoại zoom, bạn có thể sử dụng phím tắt:

Tức là nhấn Alt key và trong khi giữ phím này, nhấn V và sau đó Z .

Excel Zoom trên cuộn Với IntelliMouse

Ngoài ra, nếu bạn có một con chuột với một bánh xe lăn, bạn có thể kích hoạt tùy chọn Excel Z oom trên cuộn với IntelliMouse . Điều này cho phép người dùng phóng to hoặc thu của một bảng tính bằng cách lăn bánh xe trên chuột lên hoặc xuống.

Các Z oom trên cuộn với IntelliMouse tùy chọn được tìm thấy tại các địa điểm sau đây:

Trong phiên bản hiện tại của Excel (2010 và sau):

Chọn tab ‘File’ trên ribbon Excel, và từ này, chọn Tùy chọn ;

Các Z oom trên cuộn với IntelliMouse tùy chọn được tìm thấy trong các chi tiết phần của menu Options.

Trong Excel 2007:

Các Z oom trên cuộn với IntelliMouse tùy chọn được tìm thấy trong các chi tiết phần của menu Options.

Zoom In Excel: Change Your Worksheet Magnification

The zoom feature in Excel changes the scale of a worksheet. When you want to see more or less of a worksheet, use Zoom to increase or decrease the magnification.

The information in this article applies to Excel 2019, Excel 2016, Excel 2013, Excel 2010, and Excel 2007.

Choose Your Zoom Method

There are three different ways to zoom in on a worksheet:

The Zoom slider located on the status bar.

The Zoom tool found on the View tab of the Excel ribbon.

The Zoom on roll with IntelliMouse option.

Use the Zoom Slider

When you want to quickly change the magnification of a worksheet, use the Zoom slider. You’ll find the Zoom slider in the bottom right corner of the Excel window. To use the Zoom slider, drag the slider to the right or to the left.

To zoom in, drag the slider to the right. Everything on the worksheet gets larger and you see less of the worksheet.

To zoom out, drag the slider to the left. Objects in the worksheet get smaller and you see more of the worksheet.

An alternative to using the slider is to select Zoom Out or Zoom In located at either end of the slider. The buttons zoom the worksheet in or out in increments of 10%.

Adjusting the zoom level does not affect the actual size of a worksheet. Printouts of the current sheet remain the same, regardless of the selected zoom level.

Set a Custom Zoom Magnification

Select Zoom to open the Zoom dialog box. The Zoom dialog box contains pre-set magnification options ranging from 25% to 200%, as well as choices for custom magnification and zooming to fit the current selection.

Zoom With Shortcut Keys

Keyboard key combinations that zoom in and out of a worksheet involve using the ALT key. These shortcuts access the zoom options on the View tab of the ribbon using keyboard keys rather than the mouse.

Here are the zoom shortcut keys:

ALT+W+J: Activates the 100% zoom option on the ribbon.

ALT+W+G: Activates Zoom to Selection on the ribbon.

ALT+V+Z: Opens the Zoom dialog box.

ALT+W+Q: Opens the Zoom dialog box.

When you’re working in the Zoom dialog box, press one of the following keyboard shortcuts to change the magnification level:

0+Enter: 200% zoom

1+Enter: 100% zoom

7+Enter: 75% zoom

5+Enter: 50% zoom

2+Enter: 25% zoom

Using these keyboard keys to activate the Custom zoom option requires additional keystrokes in addition to those needed to open the Zoom dialog box.

After typing ALT+W+Q+C, enter numbers such as 33 for a 33% magnification level. Complete the sequence by pressing Enter.

Zoom on Roll With IntelliMouse

If you frequently adjust the zoom level of worksheets, you might want to use the Zoom on roll with IntelliMouse option.

When activated, this option allows you to zoom in or out using the scroll wheel. The option is activated using the Excel Options dialog box.

Select File.

Select Options to open the Excel Options dialog box.

Select Advanced in the left-hand panel of the dialog box.

Select Zoom on roll with IntelliMouse in the right panel to activate this option.

Zoom out to Display Named Ranges

If a worksheet contains one or more named ranges, zoom levels below 40% display these named ranges surrounded by a border. This provides a quick and easy way to check their location in a worksheet.

Learn How To Zoom In Excel: Change Your Worksheet Magnification

The zoom feature in Excel changes the scale of a worksheet. When you want to see more or less of a worksheet, use Zoom to increase or decrease the magnification.

Choose Your Zoom Method

There are three different ways to zoom in on a worksheet:

The Zoom slider located on the status bar.

The Zoom tool found on the View tab of the Excel ribbon.

The Zoom on roll with IntelliMouseoption.

Use the Zoom Slider

When you want to quickly change the magnification of a worksheet, use the Zoom slider. You’ll find the Zoom slider in the bottom right corner of the Excel window. To use the Zoom slider, drag the slider to the right or to the left.

To zoom in, drag the slider to the right. Everything on the worksheet gets larger and you see less of the worksheet.

To zoom out, drag the slider to the left. Objects in the worksheet get smaller and you see more of the worksheet.

An alternative to using the slider is to select Zoom Out or Zoom In located at either end of the slider. The buttons zoom the worksheet in or out in increments of 10%.

Set a Custom Zoom Magnification

Select Zoom to open the Zoom dialog box. The Zoom dialog box contains pre-set magnification options ranging from 25% to 200%, as well as choices for custom magnification and zooming to fit the current selection.

Zoom With Shortcut Keys

Keyboard key combinations that zoom in and out of a worksheet involve using the ALT key. These shortcuts access the zoom options on the View tab of the ribbon using keyboard keys rather than the mouse.

Here are the zoom shortcut keys:

When you’re working in the Zoom dialog box, press one of the following keyboard shortcuts to change the magnification level:

Using these keyboard keys to activate the Customzoom option requires additional keystrokes in addition to those needed to open the Zoomdialog box.

After typing ALT+ W+ Q+ C, enter numbers such as 33 for a 33% magnification level. Complete the sequence by pressing Enter.

Zoom on Roll With IntelliMouse

If you frequently adjust the zoom level of worksheets, you might want to use the Zoom on roll with IntelliMouse option.

When activated, this option allows you to zoom in or out using the scroll wheel. The option is activated using the Excel Options dialog box.

Select Options to open the Excel Options dialog box.

Select Advanced in the left-hand panel of the dialog box.

Select Zoom on roll with IntelliMouse in the right panel to activate this option.

Zoom out to Display Named Ranges

If a worksheet contains one or more named ranges, zoom levels below 40% display these named ranges surrounded by a border. This provides a quick and easy way to check their location in a worksheet.

Thanks for letting us know!

Other Not enough details Hard to understand

Removing Duplicates In Excel 2003

Removing Duplicates in Excel 2003

In Excel 2003 you can only remove duplicates from a list if an entire row of data is duplicated.  In the diagram below we’ve highlighted the rows that Excel 2003 sees as duplicates:

The duplicate rows are shown here shaded in green.

Using the Advanced Filter

To start removing duplicates:

Either select the whole list of data, or just select a single cell within the list.

Filter…

Complete the dialog box as shown in the diagram below.

4. Choose whether to delete the duplicates from the original list (Filter the list in place) or copy the unique records to a new position (Copy to another location).

left with one copy of any duplicate rows in the list.

In Excel 2003 the duplicated data isn’t truly removed from the list, rather it is filtered out by hiding the rows containing duplicate values.  If you look at the row numbers on the left hand side of the diagram above you’ll notice that number 7 and number 11 are missing.

Because the duplicates aren’t actually removed from the list, you can easily bring them back again.  To do this:

Select the list or a single cell within the list.

You should find that you see all of the records again.

If you want to truly delete the duplicate values in Excel 2003, the easiest way to do it is to choose the option Copy to another location within the Advanced Filter dialog box.  This will copy the unique values to a different set of cells.  You can then delete the original list completely and then optionally copy the unique values back into the cells that were previously occupied by the original list.

What’s Next?

Deleting duplicates from the list is rather awkward in Excel 2003. Read the next part of this blog to see how easy the process is in Excel 2007 and 2010, or visit our Excel training page.