Top 6 # Trong Word Khi Chọn Menu View Chọn Header And Footer Là Để Xem Nhiều Nhất, Mới Nhất 6/2023 # Top Trend | Trucbachconcert.com

Hướng Dẫn Làm Header And Footer Trong Word

Trên các phiên bản của Office, giao diện luôn được thay đổi đáp ứng được yêu cầu của người sử dụng. Ở phiên bản được đa số người dùng hiện nay MS office 2007, giao diện được tối ưu để cho người sử dụng dễ dàng hơn với thao tác so với office 2003. – Trong bài viết này tôi hướng dẫn các bạn cách tùy chỉnh header và footer trong word 2007. Các phiên bản word 2003, word 2010, word 2013 các bạn có thể làm tương tự.1. Căn bản về Header và Footera. Thêm vào số trang – Đánh dấu số trang

Số trang (Page numbers) là sử dụng thông thường nhất của Header hoặc Footer, vì nó thật sự cần thiết cho tài liệu. Để đánh dấu số trang vào tài liệu ta làm như sau: 1. Trên Tab Insert, trong nhóm Header & Footer, chọn Page Number. 2. Chọn nơi mà số trang xuất hiện, ví dụ như trên, dưới, ở giữa… 3. Sau đó chọn kiểu con số trong thư viện. Số trang được áp dụng trong suốt tài liệu và chúng cũng được thay đổi nếu bạn xóa hay thêm vào số trang trong tài liệu.b. Thêm vào ngày tháng hiện tại trong Word

Word sẽ tự động tạo ra header/footer như nhau trên tất cả các trang văn bản khi bạn tạo header/footer ở một trang bất kỳ nào đó. Đa số những người gặp tình huống phải tạo header/footer khác nhau trong văn bản sẽ soạn thảo thành nhiều file khác nhau và mỗi file sẽ có một header/footer. Thực ra việc đó có thể thực hiện ngay trên một file với chức năng ” Section break “.

Giả sử bạn đang soạn thảo một văn bản có nội dung được chia làm hai chương, yêu cầu là header/footer của các chương là phải khác nhau. Bạn hãy tạo header/footer cho chương một, tất nhiên mặc định header/footer này sẽ xuất hiện trên toàn bộ văn bản. Tiếp theo đưa con trỏ đến vị trí để tách hai chương. Thực hiện như sau:

– Bạn để ý cửa sổ điều khiển, có một nút công cụ là ” Link to Previous” đang sáng, hãy nhấp chuột vào để tắt nó đi, lúc này dòng chữ ” Same as Previous” phía trên hộp header/footer cũng biến mất. Bây giờ bạn đã có thể gõ header/footer riêng cho trang mới, như ví dụ trong hình là “Chương Hai”.

Chèn Header, Footer cho toàn bộ tài liệu

Một menu xổ xuống với các Header, Footer mẫu cho bạn chọn. Kế đến bạn nhập nội dung cho Header hay Footer đó. Nhập xong nhấn đúp chuột vào vùng nội dung của trang, lập tức Header / Footer sẽ được áp dụng cho toàn bộ trang của tài liệu.

Thay đổi Header / Footer cũ bằng Header / Footer mới

Tại thẻ Insert, nhóm Header & Footer Tools, bạn nhấn chuột vào nút Header hay Footer. Sau đó chọn lại một Header / Footer mới để thay cho Header / Footer hiện tại.

Áp dụng Header / Footer khác nhau cho trang chẵn và trang lẻ

Bây giờ bạn có thể chèn Header / Footer cho các trang chẵn trên một trang chẵn bất kỳ, chèn Header / Footer cho các trang lẻ trên một trang lẻ bất kỳ.

Thay đổi nội dung của Header / Footer

Chỉnh sửa xong bạn nhấn đúp chuột ra ngoài vùng nội dung của trang tài liệu.

Tại thẻ Insert, nhóm Header & Footer Tools, bạn nhấn chuột vào nút Header hay Footer. Kế đến chọn Remove Header / Remove Footer trong danh sách xổ xuống.

Tạo Header / Footer khác nhau cho các vùng khác nhau của tài liệu

– Trên thẻ Header & Footer, nhóm Navigation, nếu thấy nút Link to Previous đang sáng thì nhấn vào nút này một lần nữa để ngắt kết nối giữa Header / Footer trong vùng mới này với vùng trước đó. Bạn sẽ thấy mục Same as Previous ở góc trên bên phải của Header / Footer biến mất.

– Sau đó bạn chỉnh sửa Header / Footer cho vùng mới này và yên tâm rằng những Header / Footer của các vùng trước đó không bị thay đổi theo.

Cách Xóa Header Và Footer Trong Word

Với thủ thuật xóa Header và Footer trong Word sẽ giúp xóa hoàn Header và Footer cũ của file và cũng có thể loại bỏ hoàn toàn nó nếu bạn cảm thấy rối mắt. Trong bài viết này chúng tôi sẽ tổng hợp lại và hướng dẫn xóa Header và Footer trong Word 2016, 2013, 2010, 2007, 2003 để bất cứ phiên bản nào bạn đọc cũng có thể áp dụng được.

Cũng giống như cách xóa khung viền Word thì đã có tạo thì phải có xóa. Việc xóa khung viền Word hay xóa Header và Footer trong Word 2016, 2013, 2010, 2007, 2003 hoàn toàn đơn giản nếu như bạn đọc chú ý theo hướng dẫn sau đây.

2016, 2013, 2010, 2007

Cả 4 phiên bản Word 2016, 2013, 2010, 2007 đều có giao diện giống nhau ít nhất là trong cách xóa Header và Footer trong Word. Chính vì thế chúng tôi sẽ thực hành lên phiên bản Word 2016 và bạn có thể áp dụng được nó cho các phiên bản còn lại.

Bước 1: Để xóa Header và Footer trong Word bạn chỉ cần vào mục Insert sau đó vào mục Header & Footer và lựa chọn tiếp Header.

Bước 1: Thêm một cách nữa để bạn xóa Header và Footer trong Word một cách đơn giản nhất. Đầu tiên hãy nhấn vào phần File.

Lưu ý: Trên bản Word 2007 là biểu tượng windows thay vì file.

Bước 2: Tại đây bạn chọn Info sau đó nhấn tiếp vào check for Issues.

Ngay lúc này một menu hiện ra chúng ta chọn tiếp Inspect Document.

Bước 3: Trong giao diện Document Inspector bạn nhớ tích vào phần Headers, Footers, and Watermarks sau đó nhấn tiếp vào Inspect.

Bước 4: Đợi một lát giao diện sẽ refresh lại, lúc này biểu tượng Remove All sẽ hiện ra và bạn chỉ cần nhấn vào rồi đóng lại.

Và sau đó bạn sẽ xóa Header và Footer trong Word 2016, 2013, 2010, 2007.

Riêng phiên bản 2003 là phiên bản cũ nên có rất nhiều thứ không đồng nhất với các phiên bản trên. Để xóa Header và Footer trong Word bạn hãy làm theo các cách sau:

Bước 2: Tại đây bạn chỉ cần xóa toàn bộ dữ liệu có trong này đi và sau đó đóng lại.

Như vậy là chúng ta sẽ hoàn tất xóa Header và Footer trong Word 2003.

Như vậy chúng tôi vừa hướng dẫn xong cách xóa Header và Footer trong Word trên 2016, 2013, 2010, 2007, 2003. Với cách xóa Header và Footer trong Word cũng có các thao tác như cách tạo Header và Footer trong Word và nhưng không chỉ có thể chúng tôi còn hướng dẫn thêm cho bạn những cách cực kỳ đặc biệt và nhanh chóng giúp bạn xóa Header và Footer trong Word.

Headers And Footers In Word 2003

A header or footer is the text that is printed at the top or bottom of every page in a document.

HEADERS AND FOOTERS

A header or footer is the text that is printed at the top or bottom of every page in a document. As you can probably guess, a header is printed in the top margin and a footer is printed in the bottom margin. You can see them in most books with the title at the top and page number at the bottom.

Headers and footers are usually made up of simple fields such as the document title and a page number, but can be made to contain large amounts of text and graphics.

Some examples of headers and footers are:

C:docsgirlfriendChoreoanimator.doc Page 5

Created by: Jeremy Goodwin Page 3 of 45

Created on: October 6, 1998 Page 1 Confidential

Placing information in the header or footer is usually so you can tell which pages logically belong together when printed out (the much-maligned “dead-tree format”). Having the file name and location can be handy too.

CREATE A SIMPLE HEADER AND FOOTER

Creating a header or footer inside your Word document is done by selecting “Header and Footer” from the “View” menu. Word will then display the header area of the document by default. The main contents of your page will now appear “dimmed”, while the header area will be activated for editing and is outlined by non-printing dotted lines.

Start out by entering some text into the header and then formatting it in the same way you would the main document. Headers and footers allow for 3 spaced elements on the same line: one aligned left; one aligned center; and one aligned right. To move between the left, middle and right aligned areas on a header or footer, simply hit the “TAB” button on the keyboard.

A commonly used example of this spacing occurs when placing the author name on the left, the page number in the middle and the date on the right of the footer in the document (which is one of the pre-set AutoText options).

A general rule of thumb is to try and make the header and footer less noticeable than the main body of text. To do this, try changing the text color from black to gray, or make the font-size smaller.

Anything you enter in the header or footer will appear on every page of the current document. Also if the header or footer is too large to fit in the margin, Word adjusts the top and bottom margin to accommodate them.

THE TOOLBAR AND THE AUTOTEXT FUNCTION

The “Header and Footer” toolbar will appear every time you have selected a header or footer to edit. The “Include AutoText” button is given prime-place on the toolbar because it provides a number of very useful pre-set and pre-formatted fields.

Most headers and footers that you see on Word documents will in fact use one of these handy AutoText selections:

Next to the “Insert AutoText” button are a number of separate fields such as page number, total number of pages, date and time. All of these fields (as well as the ones in the AutoText selections) change according to context. For example the “page number” field will give a different number on each page; the “number of pages” field will change as soon as the total number of pages in the document changes; and the date and time fields will display the date and time the document was opened, or the field added.

MORE CONTROL USING PAGE SETUP

So far we’ve seen that changing a header or footer in a document propagates those changes to all of the headers or footers in the document.

A different header and footer can also be specified for the first page of a document, or the first page of a section within the document. For example, if the first page of your document is a cover page and does not require a header or footer, you can select the “Different first page” checkbox and then leave the header and footer blank.

DIFFERENT HEADERS AND FOOTERS FOR DIFFERENT SECTIONS

When you divide a document into sections, Word uses the headers and footers in the first section as the default for every subsequent section. All headers in the document and all footers in the document are initially connected so that their contents are identical.

If you want to create a different header or footer in one section, you must break the connection with the preceding header or footer by deselecting the “Link to Previous” button on the “Header and Footer” toolbar. Word then uses the header or footer you create in the current section for all subsequent sections. To create a different header or footer in the following sections, simply go down to that section and repeat the process.

CREATING SECTIONS

If the “Link to Previous” button was “grayed out” when you tried to break the connection with the preceding header or footer, it is probably because you haven’t broken your document up into what Word considers to be “sections”.

A “section break” is an invisible mark you insert to show the end of a section. A section break stores the section formatting elements, such as the margins, page orientation, headers and footers, and sequence of page numbers. This helps to divide the document into logical parts and allows you to format each part separately from the others.

“Next page” inserts a section break and starts the new section on the next page (this works like the page-break function).

“Continuous” inserts a section break and starts the new section on the same page (this is like an invisible section marker).

“Odd page” or “Even page” inserts a section break and starts the new section on the next odd-numbered or even-numbered page.

When you decide on the most suitable section marker for your needs, you will then be able to tailor impressive headers and footers for each logical part of your document.

Word 2010: Working With Headers And Footers

/en/word2010/styles-and-themes/content/

Introduction

You can make your document look professional and polished by utilizing the header and footer sections. The header is a section of the document that appears in the top margin, while the footer is a section of the document that appears in the bottom margin. Headers and footers generally contain information such as the page number, date, and document name.

In this lesson, you will learn how to insert and edit headers and footers.

Headers and footers

Headers and footers can help keep longer documents organized and make them easier to read. Text entered in the header or footer will appear on each page of the document.

To insert a header or footer:

Select the Insert tab.

From the drop-down menu, select Blank to insert a blank header or footer, or choose one of the built-in options.

The Design tab will appear on the Ribbon, and the header or footer will appear in the document.

Type the desired information into the header or footer.

To insert the date or time into a header or footer:

Place a check mark in the Update Automatically box if you would like it to always reflect the current date. Otherwise, it will not change when the document is opened at a later date.

To remove content controls:

By default, some of the built-in headers and footers have snippets of text that are called content controls. Content controls can contain information such as the document title or company name, and they allow you to enter this information into a form field.

However, you’ll often just want to type a normal header without any content controls. To do this, you’ll need to remove any content control fields from the header or footer.

Other header and footer options

There are many other header and footer options you can use to design these sections of your document. You can review the Header & Footer Tools Design tab to view and explore these options.

Adding page numbers

Word can automatically label each page with a page number and place it in a header, footer, or side margin. You can add page numbers to an existing header or footer, or you can insert page numbers into a new header or footer.

To add page numbers to an existing header or footer:

Select the header or footer. The Design tab will appear.

Place the insertion point where you want the page number to be. You can place it anywhere except inside a content control field.

From the Design tab, select the Page Number command.

If you’ve already typed information into your header or footer, it’s important to place the page number at the Current Position to avoid losing anything. If you select a page number from Top of Page or Bottom of Page, it will delete anything you’ve already added to the header or footer.

To insert page numbers into a new header or footer:

To hide the page number on the first page:

In some documents, you may not want the first page to show the page number. You can hide the first page number without affecting the rest of the pages.

Select the header or footer that contains the page number.

From the Design tab, place a check mark next to Different First Page. The header and footer will disappear from the first page. If you want, you can type something new in the header or footer, and it will only affect the first page.

To format page numbers:

Select the header or footer that contains the page number.

From the Design tab, select the Page Number command.

If you’ve created a page number in the side margin, it’s still considered part of the header or footer. You won’t be able to select the page number unless the header or footer is selected.

An alternative way to modify your page numbering is by using section breaks. To learn how to do this, read our article on Modifying Page Numbers in Word.

Challenge!

Create a new Word document.

Create a blank header.

Add your name in the header of a document.

Right-align the text in the header.

Select a built-in footer.

/en/word2010/reviewing-documents/content/